JCDecaux-direktør Øyvind Markussen hevder at omsetningen på salget av kollektivreklame i Oslo har blitt firedoblet. Nå må han overlate showet til konkurrenten Clear Channel. Foto: Christopher Olssøn

Tapte kampen om milliardkontrakt

Siden 2001 har reklameselskapet JCDecaux tjent millioner av kroner på en hemmeligholdt avtale om reklamesalg i kollektivtrafikken i Oslo. Nå snapper konkurrenten jobben.

Kampen om landets trolig mest verdifulle reklamekontrakt med Kommune-Norge er trolig over. JCDecaux og Clear Channel har siden i høst vært i tett dialog med det kommunale selskapet Sporveis-Annonsene AS, for å vinne retten til å selge annonser på reklameflater kollektivtrafikken i Oslo og Akershus. Kontrakten er ventet å omsette for rundt 1 milliard kroner de neste ti årene.

Les også:Kommunal-rapport.no har skrevet over 20 artikler om Sporveis-Annonsene AS. Les alle artiklene her.