Nyheter

Protester fra innbyggerne førte til at Oslo bystyre gikk i forhandlinger for å få avsluttet avtalen om reklametårn. Foto: Magnus K. Bjørke
Protester fra innbyggerne førte til at Oslo bystyre gikk i forhandlinger for å få avsluttet avtalen om reklametårn. Foto: Magnus K. Bjørke

Skulle tjene minst 280 millioner på reklametårn

Hemmeligstemplede dokumenter avdekker hvordan reklameselskapet JCDecaux sammen med Oslos energiselskap i 2001 planla å tjene opp mot en halv milliard kroner på å eksponere innbyggerne for lysreklame.

Publisert Sist oppdatert

For å lese denne saken må du være abonnent

Et abonnement gir tilgang til alt innhold og vi har følgende tilbud:

Digitalt Ukespass


175,-

KJØP

Digitalt Prøveabonnement
3 Måneder

1750,-

KJØP

Kommunal Rapport Digitalt
1 år

4750,-

KJØP

Kommunal Rapport digitalt 1 år inklusive papiravis

5250,-

KJØP

Powered by Labrador CMS