Nyheter

Administrerende direktør Andreas Wabø i Geelmuyden.Kiese. Foto: Scanpix
Administrerende direktør Andreas Wabø i Geelmuyden.Kiese. Foto: Scanpix

Kritiserer slagordene til Oslo-partiene

Valgkampslagordene til Oslo-partiene virker hjemmesnekrede og er altfor generelle, mener PR-sjef.

Publisert Sist oppdatert

– Det blir floskler. Jeg opplever at noen av disse slagordene bærer preg av å være påfunnsbaserte, hvor man har prøvd å leke reklamebyrå på et sånt slagordverksted på kvelden med kaffe og napoleonskake, sier administrerende direktør Andreas Wabø i Geelmuyden.Kiese.

Han har på oppfordring fra NRK Østlandssendingen vurdert slagordene, som er slik:

Oslo Arbeiderparti
En samlet by

Oslo Rødt
For et inkluderende Oslo

Oslo Sp
Det du trenger, der du bor

Oslo SV
Ulike mennesker. Like muligheter

Oslo Frp
Felleskap og valgfrihet

Oslo KrF
Menneskeverd i sentrum

Oslo Høyre
Høyre elsker (hjertesymbol) Oslo

Oslo Venstre
Grønn by – Folk først

Wabø mener at partiene bommer på helt essensielle reklame- og kommunikasjonstriks og ikke klarer å skille seg ut.

– Alle disse slagordene er så like og generelle at de kan tilhøre hvem som helst. Hvis man tar vekk navnet på partiet over slagordet, er det vanskelig å vite hvem det tilhører. Kan velgerne si hvilket parti som har Felleskap og valgfrihet eller En samlet by som slagord? Det kan jo være hvem som helst, sier Wabø.

Powered by Labrador CMS