Nyheter

Kritiserer slagordene til Oslo-partiene
Valgkampslagordene til Oslo-partiene virker hjemmesnekrede og er altfor generelle, mener PR-sjef.
– Det blir floskler. Jeg opplever at noen av disse slagordene bærer preg av å være påfunnsbaserte, hvor man har prøvd å leke reklamebyrå på et sånt slagordverksted på kvelden med kaffe og napoleonskake, sier administrerende direktør Andreas Wabø i Geelmuyden.Kiese.
Han har på oppfordring fra NRK Østlandssendingen vurdert slagordene, som er slik:
Oslo Arbeiderparti
En samlet by
Oslo Rødt
For et inkluderende Oslo
Oslo Sp
Det du trenger, der du bor
Oslo SV
Ulike mennesker. Like muligheter
Oslo Frp
Felleskap og valgfrihet
Oslo KrF
Menneskeverd i sentrum
Oslo Høyre
Høyre elsker (hjertesymbol) Oslo
Oslo Venstre
Grønn by – Folk først
Wabø mener at partiene bommer på helt essensielle reklame- og kommunikasjonstriks og ikke klarer å skille seg ut.
– Alle disse slagordene er så like og generelle at de kan tilhøre hvem som helst. Hvis man tar vekk navnet på partiet over slagordet, er det vanskelig å vite hvem det tilhører. Kan velgerne si hvilket parti som har Felleskap og valgfrihet eller En samlet by som slagord? Det kan jo være hvem som helst, sier Wabø.