Nyheter

Forbrukerrådet ber bomselskap i Oslo om svar

Mange er fortsatt misfornøyd med Fjellinjens bompengeinnkreving i Oslo. Når ber Forbrukerrådet om svar.

Publisert Sist oppdatert

Forbrukerrådet får stadig klager på selskapet. Feilaktige registreringer, rot med fakturering og utilgjengelig kundeservice er gjengangere.

Gjennom flere år er det rapportert om til dels store problemer knyttet til Fjellinjens bompengeinnkreving i Oslo og Akershus, opplyser Forbrukerrådet.

Selskapet lovte bot og bedring etter betalingssystemet ble lagt om høsten 2009 fra forskudds- til etterskuddsbetaling. Samtidig mottar Forbrukerrådet en jevn strøm med henvendelser fra oppgitte forbrukere.

Forbrukerrådet ber nå selskapet om svar på hvordan de skal løse utfordringene som kundene opplever. Forbrukerrådet mener Fjellinjen har et godt stykke igjen når det gjelder kvaliteten på kundebehandlingen sin.

– Dette gjelder ikke minst at kundene sliter med å oppnå kontakt når de prøver å henvende seg til Fjellinjen. Det er vanskelig å komme igjennom på telefon og å få svar innen rimelig tid med skriftlige klager, sier forbrukerpolitisk rådgiver Janne Pedersen i Forbrukerrådet.

Fjellinjen sier de har ekstra stor pågang på grunn av overgangen til det nye systemet med etterbetaling. De er nå i ferd med å rydde opp i feil og mangler i kundeopplysninger som henger igjen fra det gamle systemet.

– Vi ser at antall henvendelser er nedadgående, så vi er i sluttfasen av opprydningen. Vi følger situasjonen tett og jobber kontinuerlig med å rydde opp, sier kommunikasjonsrådgiver Hilde Foss Christensen i Fjellinjen til NTB.

(©NTB)

Powered by Labrador CMS