Undersøkelsen omfatter 186 bedrifter og ni offentlige etater. Blant disse er Ligningskontoret, Nav, SFO, barnehager, Lånekassen og renovasjonstjenester. Illustrasjonsfoto: Magnus Knutsen Bjørke
Undersøkelsen omfatter 186 bedrifter og ni offentlige etater. Blant disse er Ligningskontoret, Nav, SFO, barnehager, Lånekassen og renovasjonstjenester. Illustrasjonsfoto: Magnus Knutsen Bjørke
Denne artikkelen er over ett år gammel. Den kan inneholde utdatert informasjon.

Flere fornøyd med offentlig service

Offentlige tjenester er snart like gode som private, mener brukerne.

– Offentlige tjenester fungerer stadig bedre. I løpet av kort tid er de i ferd med å ta igjen forspranget private bedrifter alltid har hatt, sier prosjektleder Pål R. Silseth ved Norsk Kundebarometer som er del av Handelshøyskolen BI, til Dagens Næringsliv.

I undersøkelsen er 5.539 nordmenn spurt om hvor godt fornøyd de er med bedrifter der de er faste kunder. Undersøkelsen omfatter 186 bedrifter og ni offentlige etater. Blant disse er Ligningskontoret, Nav, SFO, barnehager, Lånekassen og renovasjonstjenester.