![– Jeg er veldig bekymret for lesing, sier kunnskapsminister Tonje Brenna (Ap) som ønsker en ny strategi for digital kompetanse og infrastruktur i skoler og barnehager.](https://smooth-storage.aptoma.no/users/kommunalrapport/images/70297976.jpg?t%5Bquality%5D=80&t%5Bresize%5D%5Bflag%5D=%3E&t%5Bresize%5D%5Bwidth%5D=1200&accessToken=f8543f22f7f2a592886d52c024ac5913280d29cbf90c62e915f4bac53de97ff9)
– Jeg er veldig bekymret for lesing, sier kunnskapsminister Tonje Brenna (Ap) som ønsker en ny strategi for digital kompetanse og infrastruktur i skoler og barnehager.
Foto: Terje LienFrykter digital skole kan gi uante konsekvenser
– Digitaliseringen av skoler har skjedd uten nok kunnskap. Det bekymrer meg, sier kunnskapsminister Tonje Brenna, som liker å få sønnens timeplan på ark.
– Digitalisering av skolene er kanskje den største endringen i norsk skole de siste årene. Samtidig er ikke endringen forankret i noen enkelt beslutning, enkeltplan eller forskrift, sier kunnskapsminister Tonje Brenna (Ap).
I samarbeid med KS er Kunnskapsdepartementet nå i gang med å lage en ny strategi for digital kompetanse og infrastruktur i skoler og barnehager. Departementet tar sikte på å presentere strategien i desember.