– Jeg er veldig bekymret for lesing, sier kunnskapsminister Tonje Brenna (Ap) som ønsker en ny strategi for digital kompetanse og infrastruktur i skoler og barnehager.

– Jeg er veldig bekymret for lesing, sier kunnskapsminister Tonje Brenna (Ap) som ønsker en ny strategi for digital kompetanse og infrastruktur i skoler og barnehager.

Foto: Terje Lien
Denne artikkelen er over ett år gammel. Den kan inneholde utdatert informasjon.

Frykter digital skole kan gi uante konsekvenser

– Digitaliseringen av skoler har skjedd uten nok kunnskap. Det bekymrer meg, sier kunnskapsminister Tonje Brenna, som liker å få sønnens timeplan på ark.

– Digitalisering av skolene er kanskje den største endringen i norsk skole de siste årene. Samtidig er ikke endringen forankret i noen enkelt beslutning, enkeltplan eller forskrift, sier kunnskapsminister Tonje Brenna (Ap).

I samarbeid med KS er Kunnskapsdepartementet nå i gang med å lage en ny strategi for digital kompetanse og infrastruktur i skoler og barnehager. Departementet tar sikte på å presentere strategien i desember.