Nyheter

Brukertilfredsheten uendret i Nav

Brukernes tilfredshet med Nav er den samme som for ett år siden, til tross for ferdigstilt omorganisering og kortere saksbehandlingstid.

Publisert Sist oppdatert

Resultatet blir møtt med skuffelse hos arbeids- og velferdsdirektør Tor Saglie, som ber alle medarbeiderne om å gi innspill til hvordan Nav kan bedre brukertilfredsheten fremover.

Over 7.000 Nav-brukere har deltatt i undersøkelsen, der de har gitt karakterer fra 1 til 6 på seks forskjellige parametre. Navs brukere gir i år karakteren 3,84 for det samlete inntrykket, mot 3,87 i fjor. Nedgangen i tilfredshet er størst for ventetid på telefon og ventetid på rett person.

Sju fylker får i år bedre karakter for service enn i fjor – Oslo, Hordaland, Vest-Agder, Buskerud, Telemark. Østfold og Vestfold. Nav-sjef Saglie ser det som spesielt hyggelig at Oslo og Hordaland gjør det bedre. De fylkene har slitt tungt og skal ha honnør for arbeidet som er lagt ned, sier han.

(©NTB)

Powered by Labrador CMS