![Åtteåringene Aksel Andresen (t.v.) og Max Farstad Linckert viser fram nettbrettet som de bruker på skolen sin i Lørenskog.](https://smooth-storage.aptoma.no/users/kommunalrapport/images/71295009.jpg?t%5Bquality%5D=80&t%5Bresize%5D%5Bflag%5D=%3E&t%5Bresize%5D%5Bwidth%5D=1200&accessToken=c9139d9ad2b1ac508f3a91c28ce7697267f545fbf1b47fe3a5bb93124ef70167)
Åtteåringene Aksel Andresen (t.v.) og Max Farstad Linckert viser fram nettbrettet som de bruker på skolen sin i Lørenskog.
Foto: Agnar KaarbøUndersøkelse: Foreldre klarer ikke å hjelpe barna digitalt
Over halvparten av foreldrene sier at de ikke klarer å hjelpe barnet sitt godt nok når opplæringen er på nettbrett og PC. – Jeg forstår dem, sier pappa Steinar Farstad Linckert.
LØRENSKOG
Max Farstad Linckert (8) trykker kjapt med tynne fingre på iPaden som han har fått fra Rasta skole i Lørenskog. Det er høstferie, Max og kameraten Aksel Andresen (8) er mer interessert i å skyte roboter til døde på sitt private nettbrett enn å vise fram matematikkspillet til klassen på 3. trinn. Men guttene er greie, og straks lyser regnestykket 22 – 14 mot oss.