Luer, te, kopper og t-skjorter er noen av effektene de nye kommunene bruker for å skape blest om seg selv. Foto: Kommunene
Luer, te, kopper og t-skjorter er noen av effektene de nye kommunene bruker for å skape blest om seg selv. Foto: Kommunene
Denne artikkelen er over ett år gammel. Den kan inneholde utdatert informasjon.

Ekspert mener kopper og luer er bortkastede penger

Dagstursekker, kopper, penner, og t-skjorter med nye kommunevåpen og slagord brer om seg i de nye kommunene. Men har disse produktene noen effekt?

Sunnfjord kommune har produsert noen få pins og dagstursekker og har nå nylig lansert ei lue som single eller noen som kjenner en singel kan hente i alle de nåværende kommunehusene. «Ta på deg lua, ver open for kjærleiken og ta med deg din nye kjærast heim til Sunnfjord», reklamerer de med på hjemmesiden. 

– Dette gjør vi mest for å skape oppmerksomhet, sier prosjektrådmann Ole John Østenstad, som tidligere i år smilende poserte med en annen lue med kommunevåpen på.

Delta i debatten

Vi setter stor pris på at du deler ny kunnskap, dine egne erfaringer og diskuterer med oss og andre lesere. Du må bruke ditt fulle navn for å delta i debattene. Debatten vil bli moderert i tråd med de presseetiske regler. Modereringen skjer i etterkant av publiseringen.