Kofa vil ikke ta i Oslo-reklamen

Innkjøp. Oslo kommune har ved bruk av private reklameselskaper håvet inn flere titalls millioner kroner på å eksponere sine innbyggere for reklame. Denne type kontrakter blir trolig først omfattet av norske anskaffelsesregler i 2016.

For to år siden avdekket Kommunal-Rapport.no at JCDecaux Norge AS kan ha tjent så mye som 100 millioner kroner på en kontrakt med det kommunale selskapet Sporveis-Annonsene i Oslo om reklamesalg, uten at kontrakten var kunngjort.

Senere kom det også fram at konkurrenten Clear Channel hadde en tilsvarende avtale om reklamesalg i hovedstaden. Anbudsekspert og advokat Robert Myhre mener det kan være en viss tvil om hvorvidt avtalene er ordinære offentlige anskaffelser, eller såkalte tjenestekonsesjonskontrakter.

Lese mer?

Jeg er abonnent

Jeg er ikke abonnent

Bli abonnent

Spørsmål? Kontakt oss på redaksjon@kommunal-rapport.no

Flere artikler om

Delta i debatten

Vi setter stor pris på at du deler ny kunnskap, dine egne erfaringer og diskuterer med oss og andre lesere. Du må bruke ditt fulle navn for å delta i debattene. Debatten vil bli moderert i tråd med de presseetiske regler. Modereringen skjer i etterkant av publiseringen.