![– NTP er ingen egentlig plan. En plan tar utgangspunkt i målet, og så bruker man pengene for å nå målet. Det gjør ikke NPT, sier administrerende direktør Bjørne Grimsrud ved Transportøkonomisk institutt (TØI)](https://smooth-storage.aptoma.no/users/kommunalrapport/images/100672428.jpg?t%5Bquality%5D=80&t%5Bresize%5D%5Bflag%5D=%3E&t%5Bresize%5D%5Bwidth%5D=1200&accessToken=23d311175715875d99e070c9d141cb0602e74fcaa3de498fd37c1e019034a8c9)
– NTP er ingen egentlig plan. En plan tar utgangspunkt i målet, og så bruker man pengene for å nå målet. Det gjør ikke NPT, sier administrerende direktør Bjørne Grimsrud ved Transportøkonomisk institutt (TØI)
Foto: Terje LienNasjonal transportplan: – Vi utreder prosjekter som aldri blir bygd
Ny nasjonal transportplan må først og fremst handle om å gjenbruke og oppgradere eksisterende infrastruktur, mener direktøren ved Transportøkonomisk institutt (TØI).
Mange vil bli skuffet når regjeringen før påske legger fram forslaget til NTP for 2025-2036, tror administrerende direktør Bjørne Grimsrud i TØI.
– Et lavere forventningsnivå er sunt for alle. Det er bedre å ta reelle diskusjoner og ta de reelle prioriteringene, enn å late som om alle får noe de likevel ikke får til slutt.