– Mange kommuners slagord har ikke rot i virkeligheten

Plan og stedsutvikling. – Kommuner som fusjonerer kan lære mye av private bedrifter når det gjelder merkevarebygging, mener Per Paulsen, strategisk rådgiver innen merkevarebygging.
Når flere skal bli til én, er det lurt å lage et nytt merkevarestrategisk kart for å lykkes på best mulig måte – akkurat som når bedrifter fusjonerer, er Per Paulsens oppfordring til sammenslåingskommuner. Foto: Privat

– Kanskje mer enn noen gang trenger norske storkommuner en visjon og et godt merkeløfte. Noe som er samlende, styrende og inspirerende når de skal lære seg å leve sammen under ett felles navn og kommunevåpen – eller en helt ny merkevare, om vi velger å se det slik, hevder Per Paulsen i selskapet Bmerk.

Han mener alle som skal “selge” noe, det være seg en bedrift eller en nylig sammenslått storkommune, bør tenke nøye over hvordan de bygger merkevaren sin. Å fremstå attraktiv er viktig for å tiltrekke seg nye innbyggere og beholde de som allerede bor der.

Lese mer?

Jeg er abonnent

Jeg er ikke abonnent

Bli abonnent

Spørsmål? Kontakt oss på redaksjon@kommunal-rapport.no

Delta i debatten

Vi setter stor pris på at du deler ny kunnskap, dine egne erfaringer og diskuterer med oss og andre lesere. Du må bruke ditt fulle navn for å delta i debattene. Debatten vil bli moderert i tråd med de presseetiske regler. Modereringen skjer i etterkant av publiseringen.