Graffitikunstner Eric Ness Christiansens ansikt dukket opp på sosiale medier, busser og bannere i nye Drammens kampanje for å få opp valgdeltakelsen. Men fungerte det?
Graffitikunstner Eric Ness Christiansens ansikt dukket opp på sosiale medier, busser og bannere i nye Drammens kampanje for å få opp valgdeltakelsen. Men fungerte det?Skjermdump fra valgprofilering på Facebook
Denne artikkelen er over ett år gammel. Den kan inneholde utdatert informasjon.

– Gøy om jeg fikk opp valgdeltakelsen

61 prosent gikk til urnene i nye Drammen, en økning på 6,5 prosent. – Gøy, om det skulle vise seg at jeg var med å få opp valgdeltakelsen, sier graffitikunstner Eric Ness Christiansen.

Ved kommunevalget i 2015 var gjennomsnittlig valgdeltakelse i Drammen, Svelvik og Nedre Eiker 55,5 prosent. Målet som fellesnemnda i nye Drammen satte seg før årets valg var 60 prosent. Dette var landsgjennomsnittet for valget i 2015. Resultatet ble 61 prosent.

– Det er gledelig at vi klarte målet og det er bra med framgang, sier leder for fellesnemnda Bent Inge Bye.