Skal mobilisere velgere ved hjelp av et esel

Kommunevalget 2019. Et fiktivt call senter, et esel og en solid dæsj humor er noen av hovedingrediensene i KS sin lokaldemokratikampanje. 
Kampanjen "Lokale valg - lokale konsekvenser" ble filmet på Sinsen i Oslo. KS-leder Gunn Marit Helgesen besøkte location. I bakgrunnen regissør Trond Fausa Aurvåg og skuespillere. Foto: KS

– Demokratiets legitimitet hviler på høy valgdeltakelse. Hvis du ikke bruker stemmeretten din, gir du indirekte makt til andre, mener KS-leder Gunn Marit Helgesen.

Ved kommunevalget i 2015 stemte 60,2 prosent av de stemmeberettigede. Dette tallet ønsker KS å bidra til å jekke opp ved høstens valg, men organisasjonen har ikke satt et tallfestet mål for ønsket deltakelse.

Lese mer?

Jeg er abonnent

Jeg er ikke abonnent

Bli abonnent

Spørsmål? Kontakt oss på redaksjon@kommunal-rapport.no

Flere artikler om

Delta i debatten

Vi setter stor pris på at du deler ny kunnskap, dine egne erfaringer og diskuterer med oss og andre lesere. Du må bruke ditt fulle navn for å delta i debattene. Debatten vil bli moderert i tråd med de presseetiske regler. Modereringen skjer i etterkant av publiseringen.