Tapte kampen om milliardkontrakt

Innkjøp. Siden 2001 har reklameselskapet JCDecaux tjent millioner av kroner på en hemmeligholdt avtale om reklamesalg i kollektivtrafikken i Oslo. Nå snapper konkurrenten jobben.
JCDecaux-direktør Øyvind Markussen hevder at omsetningen på salget av kollektivreklame i Oslo har blitt firedoblet. Nå må han overlate showet til konkurrenten Clear Channel. Foto: Christopher Olssøn

Kampen om landets trolig mest verdifulle reklamekontrakt med Kommune-Norge er trolig over. JCDecaux og Clear Channel har siden i høst vært i tett dialog med det kommunale selskapet Sporveis-Annonsene AS, for å vinne retten til å selge annonser på reklameflater kollektivtrafikken i Oslo og Akershus. Kontrakten er ventet å omsette for rundt 1 milliard kroner de neste ti årene.

Les også: Kommunal-rapport.no har skrevet over 20 artikler om Sporveis-Annonsene AS. Les alle artiklene her.

Lese mer?

Jeg er abonnent

Jeg er ikke abonnent

Bli abonnent

Spørsmål? Kontakt oss på redaksjon@kommunal-rapport.no

Flere artikler om

Delta i debatten

Vi setter stor pris på at du deler ny kunnskap, dine egne erfaringer og diskuterer med oss og andre lesere. Du må bruke ditt fulle navn for å delta i debattene. Debatten vil bli moderert i tråd med de presseetiske regler. Modereringen skjer i etterkant av publiseringen.