JCDecaux-direktør Øyvind Markussen hevder at omsetningen på salget av kollektivreklame i Oslo har blitt firedoblet. Nå må han overlate showet til konkurrenten Clear Channel. Foto: Christopher Olssøn
JCDecaux-direktør Øyvind Markussen hevder at omsetningen på salget av kollektivreklame i Oslo har blitt firedoblet. Nå må han overlate showet til konkurrenten Clear Channel. Foto: Christopher Olssøn
Denne artikkelen er over ett år gammel. Den kan inneholde utdatert informasjon.

Tapte kampen om milliardkontrakt

Siden 2001 har reklameselskapet JCDecaux tjent millioner av kroner på en hemmeligholdt avtale om reklamesalg i kollektivtrafikken i Oslo. Nå snapper konkurrenten jobben.

Kampen om landets trolig mest verdifulle reklamekontrakt med Kommune-Norge er trolig over. JCDecaux og Clear Channel har siden i høst vært i tett dialog med det kommunale selskapet Sporveis-Annonsene AS, for å vinne retten til å selge annonser på reklameflater kollektivtrafikken i Oslo og Akershus. Kontrakten er ventet å omsette for rundt 1 milliard kroner de neste ti årene.

Les også:Kommunal-rapport.no har skrevet over 20 artikler om Sporveis-Annonsene AS. Les alle artiklene her.