Denne artikkelen er over ett år gammel. Den kan inneholde utdatert informasjon.

Kommunens reklameselskap under lupen

Selskapet som kontrollerer reklamesalget i Oslos kollektivtrafikk, risikerer for første gang å få besøk av kommunerevisjonen.

Oslo kommunes kontrollutvalg har ikke hatt selskapskontroll i Sporveis-Annonsene, bekrefter leder Frode Jacobsen. Han vil nå undersøke saken nærmere.

– Med bakgrunn i de opplysningene som Kommunal Rapport bringer på banen, er det naturlig at vi i første omgang stiller spørsmål om saken. Det er mye som kan tyde på at verken anbudsprosessen eller oppfølgingen av kontrakten har vært god nok, sier Jacobsen.

Sekretær for samferdsels- og miljøkomiteen Arne Berge kan for øvrig opplyse at reklameinntekter i kollektivtrafikken aldri har vært behandlet som en egen sak.

– Reklame på leskur og gjennom bysykkelordningen har vært behandlet. Reklame på busser, trikker og T-bane har ikke vært en egen politisk sak. Dette er noe man har overlatt til selskapet selv å håndtere, sier Berge.