For at Norge skal overholde EUs tunnelsikkerhetsforskrift, må nytt tunnelløp under Oslofjorden eller bru over være på plass innen 2019. – Bygging av ny tunnel bør ikke velges bare fordi denne løsningen kan realiseres raskest og ha lavest investeringskostnad, sier samferdselsminister Marit Arnstad (Sp).
For at Norge skal overholde EUs tunnelsikkerhetsforskrift, må nytt tunnelløp under Oslofjorden eller bru over være på plass innen 2019. – Bygging av ny tunnel bør ikke velges bare fordi denne løsningen kan realiseres raskest og ha lavest investeringskostnad, sier samferdselsminister Marit Arnstad (Sp).
Denne artikkelen er over ett år gammel. Den kan inneholde utdatert informasjon.

Arnstad vurderer bru over Oslofjorden

Oslofjordtunnelen skal utvides, men det er ikke sikkert løsningen er et nytt undersjøisk tunnelløp. Samferdselsminister Marit Arnstad (Sp) vurderer å bygge bru.

– Bygging av ny tunnel bør ikke velges bare fordi denne løsningen kan realiseres raskest og ha lavest investeringskostnad, sier Arnstad til Aftenposten.

Hun har bedt veidirektør Terje Moe Gustavsen utarbeide et konkret grunnlag for å kunne vurdere om bru er et alternativ til ny tunnel på oslofjordforbindelsen på riksvei 23, framgår det av et skriftlig svar Arnstad har gitt stortingsrepresentant Borghild Tenden (V).